בלוג

סיפורה של רינת דיין

שמי רינת דיין, את דרכי העסקית התחלתי כשסיימתי תואר ראשון בביוטכנולוגיה. העולם אז לא הציע רבות ולכן האפשרות הייתה לפנות לחברות הרפואיות. מצאתי את עצמי במרכז רפואי גדול, הכח וההבנה שיש לי עצמה פנימית שיכולה להניע אתי קדימה הביאה אותי להתקדם לפרוץ להצליח, עם השנים התקדמתי והקמתי את כל מערך השיווק כולל הקמת 17 סניפים, מערכי שיווק ומכירות ,פרסום, תקציבי ענק, אוטו רכב, עד שהפך אור נוחות

קרא/י »

נעים להכיר: קהל היעד!

אחת השאלות שמכשילה את רוב בעלי העסקים שמגיעים לפגישה עם המשקיע היא "מהו קהל שלך?". בעלי עסקים רבים, המשוכנעים ואפילו בצדק ביתרונות העצומים של המוצר או השירות שלהם עונים בתמימותם: "כולם". כי על פניו, למה שמישהו לא ירצה מוצר מעולה? אך כרגיל המציאות מורכבת יותר. גם אם המוצר שלנו מתאים לגברים ונשים כאחד, לכל הגילאים והעדות, הוא טוב, יעיל, יפה ולא יקר, הוא עדיין לא מתאים לכולם. הוא מתאים לקבוצה ספציפית של אנשים. ושמה השיווקי של הקבוצה הוא "לקהל היעד". שאר האנשים לא יקנו את המוצר לא כי הם חושבים שהוא לא טוב, הוא פשוט לא ממלא את הצורך שלהם, לא פותר להם איזושהי בעיה.מכאן נובעת השאלה העיקרית, אותה עלינו לשאול את עצמנו לפני שאנו נגשים לכל התחום המרתק שנקרא "חקר לקוח".

קרא/י »

אולי אתם משעממים את הקהל שלכם למוות?

המוח שלנו מכוון לקלוט מידע מסיפורים, לזה הוא הורגל במאות השנים, ולכן עיתונאים ואנשי מדיה מצליחים הבינו שהכי חזק זה להעביר את המסרים שלנו דרך סיפורים,
בסיפור מסקרן צריך לספר מה קרה, מתי, איך, למה זה קרה, איפה זה קרה ? כאשר הסיפור מכיל את השאלות באופן סיפורי מסקרן ומושך הקהל שלכם
יישאב אליכם ויבין שאתם יכולים לתת לו את המוצר הנכון ביותר עבורו! למה היא מילת המפתח שלכם להצלחה! אם תדעו לשאול למה ולחקור את הקהל שלכם, את המכירות שלכם,
את התגובות או חוסר התגובות. הלמה תיתן לך להבין מה באמת הלקוח שלך רוצה, זקוק, פוחד, רוצה. למה? תעזור לכם להבין את התוצאות ולנתח אותם.

קרא/י »

5 השאלות שאתם חייבים להכיר כשאתם כותבים דיוור או פרסום עובד!

המוח שלנו מכוון לקלוט מידע מסיפורים, לזה הוא הורגל במאות השנים, ולכן עיתונאים ואנשי מדיה מצליחים הבינו שהכי חזק זה להעביר את המסרים שלנו דרך סיפורים, בסיפור מסקרן צריך לספר מה קרה, מתי, איך, למה זה קרה, איפה זה קרה ? כאשר הסיפור מכיל את השאלות באופן סיפורי מסקרן ומושך הקהל שלכם יישאב אליכם ויבין שאתם יכולים לתת לו את המוצר הנכון ביותר עבורו!
למה היא מילת המפתח שלכם להצלחה! אם תדעו לשאול למה ולחקור את הקהל שלכם, את המכירות שלכם, את התגובות או חוסר התגובות. הלמה תיתן לך להבין מה באמת הלקוח שלך רוצה, זקוק, פוחד, רוצה.
למה? תעזור לכם להבין את התוצאות ולנתח אותם. הלמה? היא מילת הקסם שתוביל אותך למה באמת הקהל שלך צריך, מושכת את העין, מסקרנת ומאפשרת לתקציב השיווק לפעול נכון ולהשתלט על השוק האמיתי שלך .

קרא/י »

הדרכה מס’ 4: הגדרת הבידול העסקי בהתאמה לקהל יעד נבחר

לאחר שהגדרנו את קהלי היעד שלנו הכרנו את הלקוח האידיאלי ואנו יודעים לזהות אותו, אנחנו יכולים להתחיל לייצר תהליך הכרות ואמון מלא. המטרה שלנו היא שאנשים ירגישו בנוח ויסמכו עלינו.
השלב הבא: הגדרת הבידול העסקי בהתאמה לקהל יעד נבחר- אנו מגדירים את הדבר הייחודי לנו, בו אנחנו שונים מהאחרים ועונים בדיוק לצורך של הקהל שלנו . לדוגמא: נניח שאני דיאטנית קלינית, יש הרבה דיאטניות והשוק מוצף באין סוף דיאטות, אז למה שיבואו דווקא אלי? אבל אם אני דיאטנית שמטפלת ומתמחה רק בתזונה בריאה לגיל הרך ובמיוחד תזונה לפעוטות בגן. אז המסר השיווקי שלי והצעת הערך הייחודית שלי מתמקדת בעיקר באמהות לפעוטות שמודאגות שיתכן שהילד שלהם לא מקבל השלמת תזונה מלאה, בזמן שהותו בגן. בניית מסר שיווקי מדויק – הצעת ערך ייחודית: מה התחום בו אנחנו שונים

קרא/י »

הדרכה מס’ 3: הבטחה ובידול

לאחר שהגדרנו את קהלי היעד שלנו, הכרנו את הלקוח האידיאלי ואנו יודעים לזהות אותו, אנחנו יכולים לייצר תהליך הכרות ואמון. המטרה שלנו היא שאנשים ירגישו בנוח ויסמכו עלינו. הגדרת הבידול העסקי בהתאמה לקהל יעד נבחר- אנו מגדירים את הדבר הייחודי לנו, בו אנחנו שונים מהאחרים ועונים בדיוק לצורך של הקהל שלנו . לדוגמא: נניח שאנו בעלי חברה של דיאטניות קליניות יש הרבה דיאטניות והשוק מוצף באין סוף דיאטות, אז למה שיבואו דווקא אלינו? אבל אם אנו דיאטניות שמטפלות ומתמחות רק בתזונה בריאה לגיל הרך ובמיוחד תזונה לפעוטות בגן. אז המסר השיווקי שלנו והצעת הערך הייחודית שלנו מתמקדת בעיקר באמהות לפעוטות שמודאגות שיתכן שהילד שלהם לא מקבל השלמת תזונה מלאה, בזמן שהותו בגן.

קרא/י »

הדרכה מס’ 2: מי קהל היעד שלכם?

נלמד מי קהל היעד שלכם, נגדיר ונאפיין אותו – צרכים, רצונות, העדפות ונקודות תורפה. מראשית בואו נכיר לעומק את קהל היעד שלנו, נכיר את הלקוח האידיאלי, האם יש לנו יותר מקהל יעד אחד, מיהו, מה מעניין אותו, מה הצרכים שלו,
מה הרצונות שלו, מה עושה לו טוב, מה קשה לו, איפה אני כבעל עסק יכול להשתלב ולענות בצורה הטובה ביותר לצורך שלו. הכנו עבורכם שאלון שיעזור לכם להגדיר את קהלי היעד שלכם. שימו לב הכנו שאלון לקהל יעד שהם בעלי עסקים ולקהל יעד פרטי (לקוחות פרטיים), בחרו את השאלונים המתאימים לצרכיכם. מלאו עבור כל קהל יעד בנפרד כמה שיותר פרטים לפי הרשימה הבאה, אם ללקוחות שלכם יש אפיון נוסף כתבו אותו, המטרה שתכירו את הלקוחות שלכם לעומק ותכוונו במדויק את המיתוג שלכם לצורך ספציפי שלו.

קרא/י »

הדרכה מס’ 1 למיתוג ויצירת זהות עסקית

מה זה מיתוג ובידול ומדוע הוא קריטי עבורכם בבניית ארגז הכלים השיווקי שלכם להצלחת העסק? בואו נבין קודם כל מה זה מיתוג ובידול ולמה זה חשוב להצלחת העסק שלכם, בואו נעשה ביחד תרגיל מחשבתי.
חשבו על חטיפי בריאות – מה הדבר הראשון העולה בזיכרונכם ומה גורם לכם לפתח סביב המותג דימוי חיובי? התשובות שעלו לכם במחשבה, משקפות נקודת מבט אישית של כל אחד מכם והיחס שלו למותג מסוים.
במקרה הזה המטרה של "חטיפי בריאות" הייתה להעביר את ערכים: בריאות, ספורט, דיאטה, איכות חיים ובזה הם הצליחו. תשאלו את עצמכם, מה אתם מרגישים כלפי כל מותג ברמה עסקית ואישית ולאיזה מותג אתם מתחברים,
מהו המותג שמייצג אתכם ממקום של חיבור רגשי, הזדהות ותכונות משותפות.

קרא/י »